
PSE Offline Marketing heeft een nieuwe verkoopdirecteur aangesteld en een nieuwe website gelanceerd, als aftrap voor een merkstrategie die tot doel heeft het bedrijf tegen 2025 met 285% te laten groeien.
Matt Emmott, die begin januari bij PSE kwam, is naar het bedrijf gekomen via reclamebureau Go Inspire Connect, waar hij dezelfde functie bekleedde.
PSE heeft de afgelopen jaren een aantal senior medewerkers aangenomen om haar gedurfde groeistrategie te ondersteunen, waaronder hoofd HR Helen James en hoofd strategie Adam Lucas in 2022.
Het merk heeft zich volgens Lucas gefocust op sterke organische groei Printweek dat het bedrijf zou streven om uit te breiden van £ 7 miljoen in 2022 naar £ 20 miljoen omzet tegen het einde van 2025.
De groei, zei hij, zou voortkomen uit de verdere uitbreiding van het team van PSE, zodat het een deel van zijn diensten in-house zou kunnen brengen en meer klanten zou kunnen aannemen.
Hij zei: “Het goede nieuws is dat we talloze manieren hebben om daar te komen.”
Door het datateam uit te breiden – het bedrijf is momenteel op zoek naar een afgestudeerde data-analist – kan het een aantal diensten en statistieken toevoegen aan zijn marketingaanbod.
PSE is ook begonnen met de uitbreiding van haar creatieve team, zodat het werk in huis kan halen en een end-to-end service voor klanten kan bieden.
Afdrukken zou een uitbesteed proces voor het bedrijf blijven, zei Lucas.
Hij voegde eraan toe: “We willen het op de meest duurzame manier doen – niet alleen in termen van groei, maar ook in termen van het team dat we willen aannemen – en we willen ook duurzaam zijn wat betreft de milieu-impact die we hebben.”
PSE-voorzitter Phil Newton zei: “Onze herpositionering heeft alles te maken met het verbinden van merken met individuen en dit op een boeiende manier te doen.
“We koppelen creatieve ideeën aan data, houden rekening met elke geïnvesteerde euro en we hebben onze familiewaarden centraal gesteld. Onze nieuwe website en merkstrategie is iets waar we al een hele tijd mee bezig zijn en we zijn echt trots op het eindresultaat.”
Onderdeel van deze duurzaamheidsstrategie was het aannemen van een leerling op de boekhoudafdeling van het bedrijf en de bevordering van een bestaande leerling tot operations manager.
Lucas zei: “Ik denk dat het heel gemakkelijk is om te vergeten dat de waarde van zeer jonge personeelsleden kan zijn.
“Je moet ervoor zorgen dat je nadenkt over wat de rol zal zijn – en ervoor zorgen dat je leermogelijkheden en verantwoordelijkheidsgebieden hebt.
“Ik heb in het verleden horrorverhalen gehoord, waarin mensen op junior niveau werden aangenomen en het niet lukte, en meestal is het vrij duidelijk dat ze niet over het juiste kader beschikten om die persoon te ondersteunen. Zodra je die structuur hebt, kunnen ze verantwoordelijkheden op zich nemen en gedijen.”
Volgens Lucas heeft de huidige economische onzekerheid de uitbreidingsplannen van het bedrijf niet in de weg gestaan, aangezien veel klanten naar hen toe komen om herhalingsaankopen van eenmalige klanten te stimuleren – een economische, effectieve marketingstroom, zei hij.
Hij zei: “We hebben al gezien en verwachten dat merken dit jaar voorzichtiger zullen zijn met hun marketingbudget.
“We hebben het geluk dat we over de hele linie zijn ingesteld in de levenscycli van klanten, of ze nu een koude prospect zijn of de meest loyale klant ooit. Het gaat erom ervoor te zorgen dat we zijn ingesteld om de markt te lezen en naar onze partners te luisteren, zodat we hen kunnen adviseren over wat ze het beste kunnen doen als ze nadenken over hun budget.